sticker_gratis_kennismaken.png

Groepsfitnesslessen



PCH Fitness heeft onderstaande groepsfitnesslessen op het rooster.

 

- BBB

BBB staat voor: buik, billen en benen. De les bestaat uit een korte warming-up gevolgd door diverse oefeningen waarbij de nadruk ligt op bovengenoemde spiergroepen.


- Body Power

Dit is een groepshaltertraining op muziek. Geen pasjes en dansjes, wel eenvoudige en doeltreffende oefeningen m.b.v. halters en dumbbells. Het volledige lichaam wordt getraind op spieruithoudingsvermogen, oftewel, je wordt sterker maar niet breder.

 - Buik+ (30 minuten) / Buikspierkwartier (15 minuten)
In deze les train je je buikspieren en andere omliggende spieren. Er wordt vooral getraind op functionaliteit van je romp. De les is relatief kort, maar wel intensief.

 

- Combat 

In deze les wordt het gehele lichaam in circuitvorm getraind o.a. met technieken uit het (kick-)boksen. Zelfverdedigingstechnieken worden aangeleerd of verbeterd, kracht en conditie worden op een uitdagende manier neergezet.  Je hoeft geen vechtsportachtergrond te hebben om mee te kunnen doen. De les is voor iedereen! 

 

- Core Power

Core Power is een uniek trainingsprogramma, waarin kracht, conditie en coördinatie zijn verwerkt in één effectieve workout! In tegenstelling tot veel fitnessapparaten waarmee je telkens één spiergroep “geïsoleerd” traint, richt Core Power zich op 'functionele krachttraining'. Met deze oefeningen laat je meerdere spiergroepen effectief samenwerken. Core Power brengt trainen 'back to basics': duwen, trekken, heffen, draaien, buigen en strekken.

 

- Pilates 

De sleutelwoorden bij Pilates zijn lichaamshouding en -controle, souplesse, ademhaling en bewustzijn. Pilates bestaat voornamelijk uit grondoefeningen die alle houdingsspieren in het lichaam aanspreken, met name de buik- en rugspieren. De oefeningen worden langzaam, vloeiend en in samenwerking met de ademhaling uitgevoerd. Tijdens een pilatesles gaat het om de zorgvuldigheid en nauwkeurigheid waarmee oefeningen worden gedaan, niet om het grote aantal herhalingen, verzuren en afzien. Het resultaat is een betere houding en een soepeler lichaam.  

 

- Spinning

Je zit op een spinning bike, een soort hometrainer met een zwaar vliegwiel. Onder begeleiding van de docent maak je een “fietstocht” waarin verschillende snelheden elkaar afwisselen. De stimulerende werking van de muziek kan hierbij net dat extra zetje geven. Je kunt op elk moment zelf de weerstand kiezen die bij je past. Iedereen kan meteen meedoen, immers iedereen kan fietsen! In de spinning brochure vind je meer informatie.

 

- Step & Shape

Deze les bestaat uit een warming-up gevolgd door een kort stuk steps. De combinaties zijn makkelijk te volgen. Vervolgens doe je oefeningen van alle spiergroepen: buik, rug, benen, billen, schouders, borst en armen.

 

- Zumba

Zumba is een combinatie van fitness en dansbewegingen op wereld- en Latinmuziek, zoals salsa, merengue, reggaeton, cumbia, calypso, flamenco en hip hop. Zumba kent geen moeilijke choreografie en is dus geschikt voor iedereen die van swingende muziek houdt en die graag gewicht wil verliezen. Zumba is leuk, makkelijk en effectief. Je krijgt volop feestgevoel. 

  • box_aanbod.jpg
  • box_fitnessmogelijkheden.jpg
  • box_groepsfitness.jpg